סלט עגבניות חריף

מתכון מרענן וחריף שמוסיף אנרגיה לכל ארוחה. העגבניות הטריות בשילוב החריף המתקתק מציעות איזון מושלם לטעמים.

בכל פעם שאנו ניגשים להכין או להרכיב מנה, אנו בעצם מבצעים פעולה אמנותית. האוכל הוא לא רק התפרצות לגוף, הוא גם הנאה לנשמה, ואף דרך לחלוק את עצמנו ואת תרבותנו עם אחרים. כאשר אני מתבונן בסלט כזה, אני מרגיש את כל ההיסטוריה, המסורת והתרבות שהביאו אותו לפני.

הסלט החריף, בפרט כשהוא מכיל עגבניות רעננות ופלפל חריף, הוא אחד הביטויים הטהורים ביותר לגאוות המזרח. הוא מבטא את החומרה והאומץ של טעמים שלא מתפשרים, אך גם את הפשטות הנפלאה של המזרח. במזרח, אומרים שהאוכל הכי טעים הוא הפשוט ביותר – וזה נכון, אך לא בהכרח בגלל המרכיבים הגולמיים שלו, אלא בגלל הצורה בה הם משתלבים יחד.

העגבניות הן היסוד הבסיסי של כל סלט טוב. הן מגיעות בגוונים של אדום עמוק, עם טעם מתוק וצפיף, וכאשר הן טריות ומרעננות, הן יכולות להוסיף פופ צבע וטעם לכל מנה. העגבניות הן גם מקור מעולה לוויטמינים ולמינרלים והן משלימות באופן מושלם את הפלפל החריף.

הפלפל החריף מציע את האומץ של המזרח. חריפות הפלפל מעירה את החושים ומזמינה את האדם להרפש מחדש בכל לגימה. היא גם מזכירה לנו את התשוקה, החיים והאנרגיה שהמזרח התיכון מציע.

אך אין לשכוח את השום, השמן הזית והחומץ הבלסמי, שמשלימים את המנה ומאוזנים אותה. השום מוסיף עומק ורמה נוספת של טעם, השמן הזית מוסיף עומג והחומץ הבלסמי מסייע לכך שהטעמים לא יהפכו למוגזמים או מופקרים.

בכל פעם שאני מכין סלט כזה, אני מרגיש קשר לעבר, למסורת, לתרבות ולאנשים שהיו כאן לפניי. הוא מזכיר לי את הארץ, את הים, את השמש המתבשמת בכל בוקר. הוא מביא איתו את כל הטעמים, הריחות והצבעים של המזרח התיכון, והוא מזמין אותי לחוויה שלא אשכח.

וכעת, אני מזמין אתכם להצטרף אלי למסע הזה. להרפש את החושים, להתרפות לטעמים המרהיבים וליהנות מהפשטות הנפלאה של סלט עגבניות




  1. בקערה גדולה, מערבבים את העגבניות, הבצל הסגול, הפלפל החריף, השום והזיתים.
  2. מתבלים את התערובת במיץ לימון, שמן זית, מלח ופלפל שחור.
  3. מערבבים היטב עד שהכל משולב.
  4. מוסיפים את הכוסברה הקצוצה ומערבבים שוב.
  5. מכסים את הקערה ומניחים במקרר למשך 20 דקות לפחות על מנת שהטעמים יתמזגו.
  6. מגישים קר, מומלץ להגיש עם לחם טחינה או פיתה טרייה.

זמן הכנה: 10 דקות

זמן המתנה במקרר: 20 דקות

רמת קושי: קל

אני מאחל לך הצלחה בהכנת המתכון, ובונה עליך לשמוע איך זה הצליח!







Add to Favourites